google-site-verification=Pk8flg_P4fteg92dPJLDqT23Xh642sDMTCMSw_eTBC4 TIWIP.co.il | עגילים וזיהומים-כל התשובות ודרכי טיפול
top of page

עגילים וזיהומים - כל התשובות ודרכי טיפול


יש מילים שמתאימות בדיוק למה שהן מגדירות. המילה אינפקציה היא כזו, מייד כששומעים או קוראים אותה עולה תחושת אי נוחות. בסדר, בואו נתמודד איתה.


לפני הכל, מה זאת אינפקציה? אינפקציה זו תופעה בה האוזן (במקרה ומדובר עגילים) מגיבה בצורה לא רצויה ומפתחת זיהום. היא באה לידי ביטוי בהפרשות זיהומיות וכאבים בתנוך האוזן ובמיוחד באזור המנוקב של העגיל.


למה נוצרת אינפקציה?

כשאנחנו מנקבות את האוזניים ועונדות עגילים, בסופו של דבר אנחנו יוצרות מעין שער כניסה לגוף ומעבירות דרכו חפץ מבחוץ. אם העגילים שאנחנו עונדות אינם נקיים או אם הידיים שלנו לא נקיות בזמן שאנחנו עונדות את העגילים, אנחנו בעצם מעבירות דרך האוזן לכלוך שיכול ליצור זיהום => אינפקציה. חלקנו גם אלרגיות לחומרים שונים, מהם עגילים לפעמים עשויים, החל מאלרגיה לסגסוגות מתכת פשוטות (השלד של תכשיטי גולדפילד למשל) ועד אלרגיות לזהב בקראט מסויים.


איך מונעים אינפקציה?

דמייני לעצמך את כל הדברים שלא היית עושה אם הידיים שלך לא היו נקיות. יופי, עכשיו הוסיפי לזה ענידת עגילים ואת בדרך הבטוחה להצלחה. אם לפני שאת עונדת עגילים תדאגי שהידיים שלך נקיות והעגילים עצמם נקיים, את אמורה להגן על עצמך בצורה טובה נגד אינפקציה. אם תגדילי ותחטאי גם את תנוך האוזן לפני, עוד יותר טוב. כמה שפעולת הענידה של העגילים תתבצע באופן סטרילי יותר, כך תקטיני את הסיכוי לאינפקציה.

במידה והסיבה לאינפקציה היא אלרגיה לחומר ממנו העגילים עשויים,


יש לנו טיפ מצוין בשבילך. את יכולה לטבול את החלק של העגיל שנכנס לאוזן בלכה שקופה. אחרי טבילה קטנה, תני ללכה להתייבש, שטפי מעט במים ונגבי. שכבת הלכה שנוצרה אמורה ליצור חייץ יעיל בין העגיל לבין האוזן ולעזור בהפחתת הרגישות.


יש לי אינפקציה באוזן, מה עושים?

נו מה, אנחנו סתם מסבירות.. סתם. כבר יש לך אינפקציה? לא נורא. קודם כל חזרי אל הסיבות שציינו למעלה ותביני למה היא נוצרה לך, כדי שתוכלי למנוע אותה בפעם הבאה. הפתרון מורכב מכמה עקרונות: - הסירי את העגילים מהאוזן. כדי לטפל בזיהום תצטרכי להמנע מענידת העגילים עד שהוא יחלוף. לפעמים כואב להוציא את העגילים אבל זה נחוץ. היי חזקה. - שמרי על האזור נקי ומחוטא. קיימים ג'לים מיוחדים לחיטוי או שניתן פשוט לדאוג שהמקום יהיה נקי ומצוחצח. - טפלי באינפקציה. שאלי שלוש חברות והן יתנו לך ארבע תשובות לאיך עושים את זה – עם אלכוהול או שמן עץ התה, או עם משחת שיניים או שיטת קסם אחרת. עשי טובה, לכי לרופא שיראה. בד"כ זה מסתכם בטיפול עם משחה אנטיביוטית בשם סינטומיצין, אבל כל מקרה לגופו וראוי שרופא יבדוק ויחליט איך נכון לטפל.


מילה אחרונה וחשובה בנוגע לחומרים מהם עשויים עגילים, ידידותיים יותר או פחות לאוזן שלך. ממליצות לך לדאוג שהתכשיטים שלך יהיו עשויים חומר איכותי, כמו עגילי כסף 925 או עגילי זהב, כדי להקטין את הסיכון לזיהום ואינפקציה באוזן.


bottom of page